FAQs

Algemene vragen

Wat is FLIP4NEW?

FLIP4NEW is een toonaangevend bedrijf op het gebied van het opkopen van gebruikte elektronische apparaten in ruil voor geld. In tegenstelling tot een groot aantal andere vergelijkbare inruildiensten biedt FLIP4NEW een unieke verkoperservaring als het gaat om een vlotte en betrouwbare online verkoop van uw apparaat. Hoe? FLIP4NEW koopt uw gebruikte elektronische apparaten. Zo kunt u er uw mobiele telefoons, alle mogelijke Apple producten inclusief accessoires, tablets, computers, laptops, spelcomputers, digitale camera’s en veel meer inwisselen in ruil voor geld. Bij FLIP4NEW hoeft u zich geen zorgen te maken over verzendkosten en de vraag of en wanneer u uw geld ontvangt. Deze verkoopservice is eenvoudig, efficiënt en bespaart u bovendien veel tijd en geld. Ook is het goed om te weten dat u met uw verkoop bijdraagt aan een duurzame economie. Uw gebruikte elektronische apparaten krijgen namelijk een tweede leven.

Waar stuur ik mijn artikelen naartoe?

Artikelen worden direct naar FLIP4NEW gestuurd. Er vind een transactie tussen de verkoper en de koper plaats. In dit geval bent u de verkoper en is FLIP4NEW de koper van uw artikelen. FLIP4NEW is een onafhankelijke onderneming die zelfstandig verantwoordelijk is voor de overeenkomst tot koop van uw apparaat.

Vragen over de geleverde diensten

Hoe werkt de inruilservice van FLIP4NEW? Hoe verkoop ik mijn elektronische apparaten?

FLIP4NEW koopt gebruikte elektronische apparaten uit verschillende categorieën. Op basis van de huidige staat betaalt FLIP4NEW het bedrag dat het apparaat op dit moment waard is.

De eerste stap is om de verkoopprijs van het product dat u wilt verkopen, te achterhalen. Dit doet u door het apparaat dat u wilt verkopen te selecteren in de eenvoudige zoekfunctie. Vervolgens krijgt u een korte lijst met meerkeuzevragen te zien over de functionaliteit, de conditie en de accessoires van het apparaat. U dient deze vragen zo nauwkeurig mogelijk te beantwoorden. Nadat u de benodigde gegevens heeft ingevoerd ziet u direct welke prijs FLIP4NEW voor uw apparaat biedt. Na ontvangst en uitgebreide controle van uw apparaat wordt kan het apparaat worden verkocht en het overeengekomen bedrag op uw rekening gestort.

Waarom zou ik mijn elektronische apparaten via de inruilservice van FLIP4NEW verkopen?

FLIP4NEW biedt een eerlijke en hoge prijs voor uw gebruikte apparaat. Geen gedoe met foto’s, uitgebreide beschrijvingen, onderhandelingen met potentiële kopers en afhandeling van betalingen en verzendkosten. Deze dienst is gratis, risicoloos en bovendien zeer eenvoudig en efficiënt.

Wat gebeurt er met mijn gebruikte apparaat nadat ik het aan FLIP4NEW heb verkocht?

Nadat wij uw elektronische apparaat ontvangen, wordt het grondig getest. Op die manier kunnen wij vaststellen of de daadwerkelijke staat van het apparaat overeenkomt met uw eigen waardebepaling. U ontvangt een e-mail zodra wij uw apparaat ontvangen en getest hebben. In deze e-mail wordt de geboden of een hogere prijs bevestigd zodat de verkoop rond is of er wordt een lagere prijs geboden waar u wel of niet mee akkoord kunt gaan.

Wanneer krijg ik mijn geld?

FLIP4NEW test alle apparaten zo spoedig mogelijk. Als uw apparaat succesvol is bevonden en dus overeenkomt met uw eigen waardebepaling dan wordt de koop afgesloten en de inruilprijs wordt overgemaakt op uw bankrekeningnummer. Nadat uw apparaat is aangekomen, duurt het twee tot vijf werkdagen totdat het geld wordt overgemaakt op uw rekening.

Wat gebeurt er als ik me bedenk en mijn apparaat teruggestuurd wil krijgen?

Wij werken continu aan het verbeteren van onze dienstverlening zodat de wachttijden voor onze klanten worden geminimaliseerd. Dit betekent dat wij uw product niet retour kunnen sturen nadat wij de verkoop hebben verwerkt. ‘Verwerkt’ wil zeggen dat wij uw apparaat ontvangen en getest hebben. Dit is natuurlijk anders als wij u op basis van de test een lager bod doen en u dat nieuwe bod niet accepteert. In dat geval sturen wij uw apparaat kosteloos retour.

Vragen over het gebruik van mijn gebruikte elektronische apparaat

Wat doet FLIP4NEW met mijn gebruikte elektronische apparaat?

Elk gebruikt apparaat verdient een tweede kans! Zo kan het zijn dat wij uw mobiele telefoon opnieuw terug brengen in de markt. Dit gebeurt alleen nadat het apparaat grondig is getest en zien dat deze nog steeds goed bruikbaar is. Het spreekt voor zich dat wij uw telefoon resetten. Dit houdt in dat wij ervoor zorgen dat alle data die eventueel nog op uw toestel stond, definitief wordt verwijderd. Mocht uw apparaat niet meer functioneren, dan zullen wij deze op een verantwoorde manier recyclen.

FLIP4NEW en het milieu

Behoud van het milieu

FLIP4NEW draagt dankzij het duurzame business model bij aan het behoud van het milieu en u heeft daar als verkoper een actieve rol in. Door uw gebruikte apparaten te verkopen, worden steeds minder nieuwe apparaten geproduceerd. De CO2-uitstoot kan hierdoor worden verlaagd en het verbruik van schaarse grondstoffen wordt gereduceerd. Maar daar blijft het niet bij:

Het hele logistieke verwerkingsproces van FLIP4NEW is gebaseerd op ecologische principes. Hiervoor hebben wij enkele standaarden gedefinieerd:

Koolstof-neutrale verzendingen met een aantal verschillende logistieke partners.

  • Efficiënte inzet van transport. Minder ritten hebben een verlaagde CO2-uitstoot als gevolg.
  • Gebruik van verpakkingsmateriaal gemaakt van gerecycled papier.
  • Hergebruik van dit verpakkingsmateriaal.
  • Verlaagde CO2-uitstoot via onze servers dankzij onze milieuvriendelijke servertechnologie.

… en we streven continu naar manieren om het milieu te besparen door innovatie concepten te implementeren.

Uw persoonlijke gegevens

Wat gebeurt er met de persoonlijke data die ik ben vergeten te verwijderen van mijn apparaat?

De bescherming van uw privacy is zeer belangrijk voor ons. Onze experts resetten alle apparaten naar fabrieksinstellingen en zorgen ervoor dat uw persoonlijke data permanent wordt verwijderd.

Maar FLIP4NEW gaat nog een stap verder. Harde schijven van laptops en andere opslagmedia worden definitief gewist met gecertificeerde software. Daarnaast worden berichten, contactinformatie en andere data zoals foto’s en video’s op mobiele telefoons en smartphones verwijderd, ook als ze opgeslagen staan op uw geheugenkaart.

Vragen over het assortiment en de verschillende productcategorieën

Waar vind ik informatie over producten die verkocht worden via de inruilservice van FLIP4NEW?

Op onze homepagina vindt u verschillende mogelijkheden om te achterhalen welke gebruikte apparaten u aan ons FLIP4NEW kunt verkopen. U kunt hiervoor de zoekbalk of de icoontjes gebruiken. In de zoekbalk voert u de naam van het apparaat in dat u wilt verkopen. In het volgende scherm selecteert u vervolgens het type. De tweede mogelijkheid is om uw apparaat te selecteren door te klikken op één van de geïllustreerde productcategorieën. U kunt hier vervolgens het product en naam van de fabrikant aanvinken.

Helaas koopt FLIP4NEW mijn elektronische apparaat niet. Is er iets wat ik kan doen?

Wij breiden ons assortiment continu uit en verzoeken u daarom een e-mail naar service@flip4new.nl te sturen met als onderwerpsregel ‘Suggestie voor productinruil’. Als u daarbij de productnaam en de naam van de fabrikant vermeldt, informeert FLIP4NEW u vervolgens of en wanneer wij uw apparaat kunnen kopen.

Welke kwaliteit verwacht u van de producten die ik wil verkopen?

Als u uw apparaat in ons assortiment vindt, dan kunt u het in welke staat dan ook verkopen. Wij bieden u dus hoe dan ook een aankoopprijs, ongeacht de staat van het apparaat.

Vragen over verzenden en verzendkosten

Wat zijn de verzendkosten?

De verzending van apparaten die minder wegen dan 30kg en afmetingen hebben van minder dan 120x50x50 cm zijn kosteloos voor klanten die hun pakket vanuit Nederland versturen. Dit geldt alleen voor pakketten die zijn voorzien van een FLIP4NEW verzendlabel. Om te voorkomen dat uw verzending niet kan worden verwerkt, verzoeken wij u om de verzendlabel die u van ons ontvangt, te printen en bevestigen op de grootste zijde van het pakket. Verpak uw artikelen bovendien goed en zorgvuldig om onnodige beschadiging te voorkomen.

Vanuit welke landen kan ik gebruikte elektronische apparaten verzenden?

Momenteel is het alleen mogelijk om uw artikelen vanuit Nederland via inruilservice van FLIP4NEW.nl te verkopen. Nadat u een apparaat heeft verkocht aan FLIP4NEW, ontvangt u meer gedetailleerde informatie per e-mail.

Vragen over de prijzen en het verkoopproces

Hoe kan ik de verkoopprijs van mijn gebruikte elektronische apparaat uitrekenen?

De verkoopprijs van uw gebruikte apparaat wordt automatisch berekend op basis van de functionaliteits- en de kwaliteitsgegevens van het apparaat en de accessoires. Ook de huidige marktwaarde wordt hierin meegenomen. We verzamelen daarom continu marktinformatie over alle producten die wij opkopen. De uiteindelijke prijs varieert en is afhankelijk van de staat van uw gebruikte apparaat (hierbij heeft u keuze uit de opties ‘bijna nieuw’, ‘zeer goed’, ‘goed’, ‘ok’ en ‘slecht’).

Waar moet ik op letten als ik mijn apparaat naar FLIP4NEW stuur?

Na het afronden van uw online verkoop, ontvangt u een e-mail met de verkoopbevestiging en een link naar uw persoonlijke, vooruitbetaalde PostNL verzendlabel.

Wat gebeurt er met mijn gebruikte apparaten wanneer ze aankomen bij FLIP4NEW?

Uw apparaat wordt na ontvangt grondig gecontroleerd. Wij willen er immers zeker van de zijn dat de huidige staat van het apparaat overeenkomt met de opgegeven staat op basis van uw waardebepaling. U ontvangt een e-mail zodra uw apparaat ontvangen en getest is waarin de koop wordt bevestigd of u een nieuw bod wordt gedaan.

Wat gebeurt er als FLIP4NEW een andere waardebepaling geeft dan de mijne?

In sommige gevallen kan het gebeuren dat FLIP4NEW het niet eens is met de opgegeven inruilwaarde. Om dit te voorkomen verzoeken wij u om een zo nauwkeurig mogelijk omschrijving te geven.

Als onze beoordeling een hogere waarde afgeeft dan wat u heeft opgegeven dan hoeft u verder niets te doen. Wij bevestigen de koop per e-mail, verhogen de waarde van uw apparaat en maken het nieuwe bedrag direct over naar uw bankrekening. Als wij op een lagere waardebepaling uitkomen dan ontvangt u een e-mail met een nieuw bod.

Vervolgens heeft u twee opties: a) U accepteert de nieuwe prijs die wij op basis van onze bevindingen hebben vastgesteld. In dit geval wordt het naar beneden bijgestelde bedrag direct naar u overgemaakt. b) U accepteert de nieuwe prijs niet. In dat geval sturen wij uw apparaat retour. Deze retourzending is kosteloos.

Vragen over mijn account

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als u uw wachtwoord bent vergeten kunt u via “wachtwoord vergeten” een nieuw wachtwoord aanvragen. Uw wachtwoord wordt automatisch gereset en uw nieuwe wachtwoord wordt naar het e-mailadres gestuurd waarmee u zich heeft geregistreerd voor de inruilservice van FLIP4NEW.

Wat gebeurt er met mijn klantgegevens?

Het spreekt voor zich dat FLIP4NEW uw gegevens met zorg behandelt. Klik hier https://www.flip4new.nl/pages/337-privacy als u meer wilt weten. Verder gebruiken wij Secure Sockets Layer Software (SSL) om een veilige dataoverdracht tijdens het verkoopproces te kunnen waarborgen. Deze software versleutelt de informatie die wordt overgedragen. Als u uw computer met anderen deelt, zorg er dan voor dat u uitlogt aan het eind van elke sessie.

Andere vragen

Wat kan ik doen als mijn vraag hier niet beantwoord wordt?

Onze klantenservice wordt is bereikbaar via service@flip4new.nl. Wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u op.